منابع فارسی
- ایسنا (1396)، «پایان حضور ١٧ساله چهرههای ورزشی در شورای شهر تهران»، 10 خرداد، در:
- اسدی، حسن و لقمان کشاورز (1392)، پیوند رسانه و ورزش، تهران: انتشارات حتمی.
- اسلک، ترور (1391)، تجاری سازی ورزش، مترجمین سید محمد حسین رضوی و سکینه نوبختی، آمل: نشر شمال پایدار.
- اشرافی، محمود و اصغر محمدی (1380)، « نگاهی جامعه شناختی به پدیده ورزش»، فرهنگ اصفهان، شماره 22، زمستان، صص 119-112.
- اعلایی، مصطفی (1394)، «ابعاد مختلف حق شرط، معاهدات حقوق بشری و تحلیلی اجمالی بر حق شرط کشورهای اسلامی بر کنوانسیون منع تبعیض علیه زنان»، فصلنامه مطالعات بین المللی، سال یازدهم ، شماره 4، صص 94- 75.
- آقایی طوق، مسلم (1396)، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تهران: خرسندی.
- انورالخولی، امین (1383)، ورزش و جامعه، ترجمه حمید رضا شیخی، تهران: سمت، چاپ دوم/
- بی نام، (1358)، «جامعهشناسی فوتبال»، کیهان ورزشی، 21 بهمن، ص 8.
- رایلی، توماس و مارک ویلیامز (1394)، علم و فوتبال، مترجمان عباسعلی گایینی، فتح اله مسیبی، و محمد فرامرزی، تهران: نشر ورزش.
- ساجدی، امیر (1397)، کُندی توسعۀ خاورمیانه، قم: انتشارات نسیم کوثر.
- سلطانی، مصطفی؛ غلامعلی کارگر، سارا کشگر و فرزاد غفوری (1396)، «الگوی تبینی اثر منابع سازمانی و مزیت رقابتی بر سودآوری باشگاههای حرفهای فوتبال ایران»، مطالعات مدیریت ورزش، شماره 45، آذر و دی 1396، صص 250-231.
- شاهرضایی، فاطمه و رضا شیرزادی ( 1397)، «ورزش، سیاست و روابط بینالملل»، فصلنامه مطالعات بین المللی، دوره 15، شماره 3، شماره پیاپی 59، زمستان 1397، صص 114-89.
- شجیع، رضا (1396)، «رابطه فوتبال و سیاست در ایران»، ماهنامه دنیای فوتبال، 20 اردیبهشت، صص3-1.
- شوارتز، اریکسی و جسوندی هانتر (1392)، تئوری و عمل در بازاریابی ورزشی پیشرفته، مترجمان فرشاد تجاری و دیگران، تهران: انتشارات حتمی.
- شیرازی، حبیب الله ابوالحسن (1391)، نیم قرن با فوتبال استان تهران، از آماتوریسم تا حرفهایگری، تهران: نشر علم و حرکت.
- صدر، حمید رضا (1389)، روزی روزگاری فوتبال، تهران: نشر چشمه.
- صدر، حمیدرضا (1391)، نیمکت داغ، تهران: نشر چشمه.
- صدر، حمیدرضا (1392)، پسری روی سکوها، تهران: زاوش.
- صدیق سروستانی، رحمتاله (1381)، «تخلیه منفعل هیجان یا تزریق فعال خلجان»، نامه علوم اجتماعی، شماره 19، صص 91-69.
- عسگری، سید جلال و فرشاد تجاری (1392)، مزایای اجتماعی، اقتصادی و سلامتی مشارکت ورزشی شهروندان، تهران: نشر شهر.
- عماد، مهدی و مهتاب ناصح (1393)، «تحلیل عوامل موثر بر رضایت و حضور تماشاگران در ورزشگاه لیگ برتر فوتبال ایران»، دو فصلنامه مدیریت توسعه ورزش، شماره، پاییز و زمستان، صص 75-63.
- فراهانی، ابوالفضل، عبدالمهدی نصیرزاده و مریم وطن دوست (1391)، حقوق ورزشی، تهران: انتشارات حتمی.
- فروم، اریک (1364)، آناتومی ویرانسازی انسان، ترجمه ا. صبوری، تهران: نشر فرهنگ.
- قاسمی، حمید، فرشید تجاری؛ مهدی کهندل و عباس خدایاری (1387)، فعالیتهای رسانهای در ورزش، تهران: بامداد کتاب.
- قاسمی، وحید، وحید ذوالاکتاف و علی نورعلیوند (1388)، جامعه شناسی ورزش، وندالیسم و اوباشیگری در ورزش فوتبال، تهران: انتشارات جامعه شناسان.
- کاشف، مجید (1380)، «اخلاق، بازیهای المپیک و مقایسه آن با ورزش باستان ایران»، فصلنامه المپیک، دوره 9، شماره 4-3 (پیاپی)، صص 8-3.
- کوپر، سایمون (1389)، فوتبال علیه دشمن، ترجمه عادل فردوسیپور، تهران: نشر چشمه.
- گرین، مایک و باری هولیهان (1387)، سیاست گذاری و اولویتبندی در توسعه ورزش قهرمانی، مترجمین رضا قراخانلو و احسان قراخانلو، تهران: انتشارات کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران.
- مشرق نیوز (1398)، بازتاب دیدار خونین لیگ ایران در رسانههای خارجی، 8 اردیبهشت، در: https://www.mashreghnews.ir/news/954502
- نادرینسب، مهدی، محمد احسانی، محمد خبیری و مجتبی امیری (1390)، «تعیین رویکرد مناسب فوتبال جمهوری اسلامی ایران و مقایسه آن با رویکرد چند کشور منتخب»، نشریه مدیریت ورزشی، شماره 10، پاییز، صص 119-103.
- وودز، باربارا (1386)، روانشناسی ورزشی، مترجم فتحاله مسیبی، تهران: بامداد کتاب.
English Refrences
- Benghida, Sonia (2014), “World Cup Football in International Relations: The 2009 Algerian-Egyptian Football Conflict”, International Journal of Innovation andApplied Studies, Vol. 9, No. 1, November, pp. 234-238
- Boyle, Raymond & Hanes (2004), Football in the New, London: Routledge.
- Duke, V. and Crolly, l. (1996), Football Nationality and the State, Essex: Longman.
- Kuhn, Gabriel (2019), Soccer vs. the State: Tackling Football and Radical Politics, Second Edition, PM Press.
- Miles, Lovella and Rines Simon (2004), Football Sponsorship and Commerce, Publisher: International Marketing Reports Ltd.