@article { author = {Ejazi, Ehsan and Ghorbani, Arsalan and Simbar, Reza and jansiz, ahmad}, title = {The Impact of US Mainstream Mass Media on American Foreign Policy toward Iran (2007-2020)}, journal = {International Studies Journal (ISJ)}, volume = {16}, number = {4}, pages = {23-45}, year = {2020}, publisher = {Mehdi Zakerian International Studies Journal (ISJ) operates in partnership with Iranian Peace Studies Scientific Association (IPSAN)}, issn = {1735-2045}, eissn = {2676-5136}, doi = {10.22034/isj.2020.110059}, abstract = {US mainstream mass media, as a fourth pillar of democracy, have a significant impact on American foreign policy. Nevertheless, the role of US media is not limited to domestic politics rather they would usually shape US foreign policy. Since the Islamic revolution, US media have covered Iran’s events. The US mainstream mass media, as a domestic source of US foreign policy, have had a huge impact on perceptions and misperceptions of American elites and US public opinion. Therefore, the main question of the research is: what is the impact of US mainstream media on American foreign policy toward Iran (2007-2020)? The research method of the article is a qualitative case study research method and its purpose is to study how Iran is represented in the American media. In order to answer the main question, the authors would use neo-classical theory. The hypothesis of research suggest that on the one hand, US mainstream mass media have influenced US elites’ perception about Iran and on the other, US mass media have covered negative opinion of US elites about Iran. In fact, the influence of the US media on the American political elite have continued to negatively portray Iran over the past two decades.}, keywords = {the mass media,US foreign policy,Islamic Republic of Iran,Neoclassic Realism,Political elites}, title_fa = {تأثیر رسانه های اصلی ایالات متحده بر سیاست خارجی آمریکا در قبال ایران (۲۰۲۰-۲۰۰۷)}, abstract_fa = {رسانه‌های همگانی اصلی ایالات‌متحده، به مثابه رکن چهارم دموکراسی، تاثیر بسزایی بر سیاست داخلی این کشور می‌گذارند. با این وجود نقش رسانه‌های همگانی اصلی در ایالات‌متحده به حوزه سیاست داخلی محدود نمی‌شود، بلکه آنها همواره به سیاست خارجی این کشور شکل بخشیده اند. در دوران پس از انقلاب اسلامی، مسائل مرتبط با ایران در رسانه‌های همگانی ایالات‌متحده بازتاب وسیعی یافته است. از همین رو سوال اصلی این پژوهش از این قرار است که رسانه‌های همگانی اصلی ایالات‌متحده چه تاثیری بر سیاست خارجی آمریکا در قبال ایران (۲۰20-۲۰۰۷) داشته است؟ روش تحقیق مقاله، روش تحقیق مطالعه موردی کیفی است و هدف آن بررسی چگونگی بازنمایی ایران در رسانه‌های آمریکا است. نتایج به دست آمده نشان می‎دهد که رسانه‌های آمریکایی- با بزرگنمایی برخی از موضوعات از قبیل برنامه هسته ای ایران- از یک سو بر برداشت نخبگان سیاسی ایالات‌متحده از ایران تاثیری مخرب گذاشته‌اند و از سوی دیگر بازتاب‌دهنده دیدگاه‌های منفی رهبران سیاسی آمریکا درباره ایران بوده‌اند. در واقع تاثیرگذاری رسانه‌های ایالات متحده بر نخبگان سیاسی آمریکا و تاثیرپذیری آنها از نخبگان سیاسی آمریکا در جهت تصویرسازی منفی از ایران در طول دو دهه گذشته استمرار داشته است.}, keywords_fa = {رسانه های همگانی,سیاست خارجی ایالات متحده,جمهوری اسلامی ایران,واقع گرایی نو کلاسیک,نخبگان سیاسی}, url = {http://www.isjq.ir/article_110059.html}, eprint = {http://www.isjq.ir/article_110059_d51bef877dabe112caae318eb9bf36a4.pdf} }