@article { author = {AGHAJANLOO, Mahdi}, title = {Vision socio-économique des droits de l’Homme en tant qu’économie solidaire}, journal = {International Studies Journal (ISJ)}, volume = {15}, number = {1}, pages = {1-28}, year = {2021}, publisher = {Mehdi Zakerian International Studies Journal (ISJ) operates in partnership with Iranian Peace Studies Scientific Association (IPSAN)}, issn = {1735-2045}, eissn = {2676-5136}, doi = {10.22034/isj.0621.89783}, abstract = {Tous les efforts internationaux dans les domaines économiques visent à augmenter les différents niveaux de bien-être public à l’échelle mondiale. Aujourd’hui, les réunions formelles et informelles des organisations nationales et internationales présentent la question du développement, notamment économique, comme le problème mondial principal. De cette façon, ils entendent éradiquer la pauvreté et éliminer les inégalités. Dans une telle perspective, nous présenterons premièrement diverses interprétations sur l’interaction entre l’économie et les droits fondamentaux. Nous avons étudié Gabriel Tarde et Frédéric Lebaron. Tarde comparait les relations socio-économiques aux relations entre la mère et son enfant : il nomme cela l’harmonie sociale. Lebaron ajoute qu’elle est renforcée pendant le XIXe siècle dans les ordres symboliques marchands. Enfin, en définissant des indices des trois générations des droits de l’Homme, nous avons comparé les indicateurs économiques dans les trois pays étudiés pour atteindre un modèle de comparaison économique. A cet égard, nous les avons défini sur la base des rapports de la Banque Mondiale (BM) et de l’Organisation Mondiale du Commerce (OMC). Les données statistiques ont été analysées par l’application de SPSS. Les résultats nous montrent le niveau de relation existant entre l’économie sociale et diverses facettes des droits de l’homme dans l’ordre des trois générations des droits de l’homme.}, keywords = {Economie solidaire,Droits de l’Homme,Comparaison}, title_fa = {نگرش اقتصادی، اجتماعی حقوق بشر به مثابه اقتصاد استوار}, abstract_fa = { تمام تلاش‌های بین‌المللی در حوزه‌های اقتصادی در پی ارتقای سطوح گوناگون رفاه عمومی در شکل جهانی هستند. امروزه، مجامع رسمی و غیررسمی سازمان‌های ملی و بین‌المللی مساله توسعه را، به ویژه در بخش اقتصادی، به مثابه مساله اصلی دنیای کنونی معرفی می‌کنند. از همین سو، آنها در پی ریشه کن کردن فقر و مبارزه با نابرابری‌ها می‌باشند. با یک چنین چشم اندازی، نخست ما تفاسیر مختلف از تعاملات میان اقتصاد و حقوق بنیادین را معرفی خواهیم کرد. ما به بررسی آرای گابریل تارد و فردریک لبارن می‌پردازیم. تارد روابط اجتماعی- اقتصادی را با رابطه مادر و فرزند قیاس می‌کند: وی آن را‌ هارمونی اجتماعی می‌نامد. لبارن می‌افزاید که این رابطه طی قرن نوزدهم در چهارچوب‌های نمادین تجاری تقویت می‌شود. سرانجام، با تعریف شاخص‌های سه نسل حقوق بشری، ما شاخصه‌های اقتصادی در سه کشور مورد مطالعه را با هدف دستیابی به یک مدل تطبیقی اقتصادی مقایسه خواهیم نمود. از این حیث، ما آنها را بر اساس گزارش‌های بانک جهانی و سازمان تجارت جهانی تعریف کردیم. داده‌های آماری با برنامه تحلیل اس پی اس اس تحلیل شده‌اند. نتایج، سطح رابطه موجود میان اقتصاد اجتماعی و صورت‌های گوناگون حقوق بشر را در چهارچوب سه نسل حقوق بشر به ما نشان می‌دهد. }, keywords_fa = {اقتصاد اجتماعی,حقوق بشر,بانک جهانی,مطالعه تطبیقی}, url = {http://www.isjq.ir/article_89783.html}, eprint = {http://www.isjq.ir/article_89783_ee45ee387a101f65e77603dbc1bbc340.pdf} } @article { author = {Delkhosh, Alireza}, title = {JCPOA: The Participants and International Law}, journal = {International Studies Journal (ISJ)}, volume = {15}, number = {1}, pages = {34-62}, year = {2018}, publisher = {Mehdi Zakerian International Studies Journal (ISJ) operates in partnership with Iranian Peace Studies Scientific Association (IPSAN)}, issn = {1735-2045}, eissn = {2676-5136}, doi = {10.22034/isj.2018.89784}, abstract = {On 14 July 2015, the Joint Comprehensive Plan of Action (JCPOA) was finalized, marking the end of long-term negotiations between the Ministry of Foreign Affairs of both Iran and the E3/EU+3. Only six days later, the United Nations Security Council askedall participants of JCPOA to fully implement the deal. It also adopted Resolution 2231 and terminated all previous resolutions. However, despite all absolute commitments of the participants of JCPOA and contrary to theU.N. Security Council resolution, the U.S. overlooked the deal starting from the implementation day. Eventually,the current U.S. President, Donald Trump, announced on Tuesday, May 8, 2018, that he will withdraw the United States from the Iran nuclear deal. Nevertheless, according to international law, JCPOA is not considered a bilateral agreement and so does not provide grounds for any participants to alter their position asthey wish. Rather, it is a multilateral political comprehension endorsed by the UNSC and has a binding nature deriving from Resolution 2231. This resolution reiterates full and holistic implementation of JCPOA and prohibits any violation regardingthe deal. The main question of the present paperis about the legal nature of the JCPOA. The approach of the UNSC towards JCPOA and the responsibilities of the participants and other U.N. member states toward JCPOA are other questions thatare worth considering from an international perspective.}, keywords = {JCPOA,cooperation,International Commitments,IAEA,UNSC 2231}, title_fa = {برجام؛ اعضای آن و حقوق بین الملل}, abstract_fa = {در تاریخ 23 تیر 1394 ( 14 جولای 2015) ، برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) پس از مذاکرات طولانی میان وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ، سه کشور اروپایی ( فرانسه، انگلیس و آلمان)، روسیه، چین ، ایالات متحده آمریکا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نهایی شد. بلافاصله و درست شش روز پس از این تاریخ ، شورای امنیت سازمان ملل با تصویب قطعنامه 2231 ، ضمن تاکید بر الزام آور بودن برجام، از تمامی طرفهای این توافق درخواست کرد تا تعهدات مندرج در این سند را بطور کامل انجام دهند. با این حال و برخلاف تعهدات صریح برجام و تاکیدات شورای امنیت، ایالات متحده آمریکا از همان آغاز دوره اجرایی برجام، با بی اعتنایی به این سند الزام آور بین‌المللی، اقدام به تضعیف برجام نمود و سرانجام در تاریخ 18 اردیبهشت 1397(8 می‌2018)، رئیس جمهور آمریکا ، خروج یکجانبه کشورش از برجام را بطور رسمی اعلام نمود. این اقدام آمریکا در حالی صورت می‌پذیرد که از دیدگاه حقوق بین الملل، برجام یک موافقتنامه سیاسی چند جانبه منضم به قطعنامه شورای امنیت بوده و خروج یکجانبه از این سند شورای امنیت توسط یکی از طرفهای آن، آنگونه که در موافقتنامه‌های دوجانبه امکان آن وجود دارد، ممکن نیست.  بررسی ماهیت حقوقی برجام ، رویکرد سازمان ملل متحد و حقوق بین الملل به این سند و مسئولیتها و تعهدات اعضای برجام و سایر اعضای ملل متحد در ارتباط با این سند، موضوعات با اهمیتی است که سزاوار بررسی حقوقی می‌باشند.}, keywords_fa = {: برجام,همکاری,تعهدات بین‌المللی,آژانس بین‌المللی انرژی اتمی,قطعنامه 2231 شورای امنیت}, url = {http://www.isjq.ir/article_89784.html}, eprint = {http://www.isjq.ir/article_89784_a6b615cb57fc4ee4f3ca384a5bf9abe6.pdf} } @article { author = {Matwijkiw, Anja and Matwijkiw, Bronik}, title = {The 2018 Danish “Burqa Ban”: Joining a European Trend and Sending a National Message}, journal = {International Studies Journal (ISJ)}, volume = {15}, number = {1}, pages = {63-89}, year = {2018}, publisher = {Mehdi Zakerian International Studies Journal (ISJ) operates in partnership with Iranian Peace Studies Scientific Association (IPSAN)}, issn = {1735-2045}, eissn = {2676-5136}, doi = {10.22034/isj.2018.89785}, abstract = {  In May of 2018, the strategy of law-making was utilized in the Kingdom of Denmark to respond to or, more to the point, respond against full-face garments along the lines of a democratic and secular society in which values like transparency inform and guide interaction, dialogue, and communication. The new legal norm and measure, law L 219, does not refer expressly to the veil, nor to women, or to Islam. Nevertheless, the national Parliament in the Kingdom of Denmark proceeded on the basis of premises that reveal, upon scrutiny, why the particular provision that prohibits full-face veils is widely known and referred to as the “burqa ban”.Like the niqab, the burqa is a full-face veil. Numerically speaking, between 50 and 200 Muslim women wear such a veil, a fact that enters them into a minority within a minority statistics of 0.1 or 0.2 percent. However, to trivialize the burqa ban would be an error. This point applies to all sides, including the stakeholders who assumed the responsibility of drafting the new norm and measure. As the Danish legislators see things, law 219 is not an instance of “shooting sparrows with a cannon”. After this, the need to legislate appears to be an instance of following a trend in Europe and, at the same time, sending a message about the prevailing (Danish) ideology in contradistinction to “political Islam” that gives rise to unwanted phenomena like gender inequality, religious extremism, and terrorism. The authors of The 2018 Danish “Burqa Ban”: Joining a European Trend and Sending a National Messageattempt to give an in-depth account of the burqa ban and the political context for this, as provided by the negotiations that led up to the ban’s final adoption. One objective is to identify the various variables in the legal equation and, as another objective, capture the wider prescriptively-proscriptive direction of the Danish case, thereby also establishing a platform for further discussion, reflection, and response. (This part of the project – an intended component and outcome since the formulation of the original research task, labor division, and methodology – is published in the concurrent but separate article, The Burqa Ban: Legal Precursors for Denmark, American Experiences and Experiments, and Philosophical and Critical Examinations.)}, keywords = {: Law,Ban,Burqa,Denmark,European Law,secularism,hijab,order}, title_fa = {ممنوعیت حجاب برقع در سال 2018 دانمارک: پیوستن به روند اروپا و ارسال پیام ملی}, abstract_fa = {در ماه مه سال 2018، راهبرد قانون‌گذاری در پادشاهی دانمارک برای واکنش به لباس‌های تمام پوشیده به‌کار برده شد. این راهبرد بر اساس جامعه‌ای دموکراتیک و سکولار بنا شده که در آن ارزش‌هایی مانند شفافیت، تعامل، گفت و گو و ارتباطات را راهنمایی می‌کند. قانون جدید  L 219، به طور خاص به حجاب، زنان و یا اسلام اشاره نمی کند. با این وجود، پارلمان ملی در پادشاهی دانمارک بر مبنای بررسی دقیق، نشان می‌دهد که چرا قانونی که حجاب‌های کامل را ممنوع می‌کند، به طور گسترده‌ای شناخته شده و به عنوان "ممنوعیت حجاب " اشاره شده است. مانند نقاب، برقع یک حجاب کامل است. بین 50 تا 200 مسلمان، چنین حجابی را استفاده می‌کنند که باعث می‌شود آنها جزو گروه آماری اقلیت  بین 0.1 یا 0.2 درصد قرار بگیرند. با این حال، بی اهمیت نشان دادن ممنوعیت برقع اشتباه است. این نکته به تمام جهات، از جمله دست اندرکارانی که مسئولیت تهیه پیش نویس قانون جدید را به عهده گرفته‌اند، اعمال می‌شود. در نگاه قانونگذاران دانمارک، قانون 219 نمونه‌ای از "حمله ی شدید" نیست. پس از این، نیاز به قانونگذاری به نظر می‌رسد نمونه‌ای از دنبال کردن یک روند در اروپا و در‌عین حال ارسال یک پیام در مورد ایدئولوژی غالب (دانمارکی) در مقایسه با "اسلام سیاسی" است که موجب پدیده‌های ناخواسته مانند نابرابری جنسیت، افراط‌گرایی مذهبی و تروریسم می‌شود. نویسندگان مقاله "‌ممنوعیت حجاب برقع در سال 2018 دانمارک: پیوستن به روند اروپا و ارسال پیام ملی"، تلاش می‌کنند تا ممنوعیت حجاب و زمینه سیاسی این موضوع را با توجه به مذاکراتی که منجر به تصویب نهایی ممنوعیت شد ارزیابی کنند. یکی از اهداف این است که متغیرهای مختلف در معادله قانونی را شناسایی کرده و هدف دیگر این است که رهنمود گسترده‌تری از پرونده دانمارک به دست آورده و همچنین پلت فرمی برای بحث، بازتاب و پاسخ بیشتر ایجاد شود.  }, keywords_fa = {: قانون,ممنوعیت,برقع,دانمارک,حقوق اروپا,سکولاریسم,حجاب,نظم}, url = {http://www.isjq.ir/article_89785.html}, eprint = {http://www.isjq.ir/article_89785_652ae87a0554ab58b5b73bd4e25c2ce7.pdf} } @article { author = {Koolaee, Elaheh and Mazarei, Yousef}, title = {Modernization and Political Parties: A Case Study of the Hashemi Rafsanjani Administration}, journal = {International Studies Journal (ISJ)}, volume = {15}, number = {1}, pages = {90-114}, year = {2018}, publisher = {Mehdi Zakerian International Studies Journal (ISJ) operates in partnership with Iranian Peace Studies Scientific Association (IPSAN)}, issn = {1735-2045}, eissn = {2676-5136}, doi = {10.22034/isj.2018.89786}, abstract = {  This paper aims to explore the emergence of a political and social phenomenon, namely political parties, during a specific period in the history of contemporary Iran, in order to move beyond simple analyses and present a deeper and more accurate understanding of political parties in Iran. The question thatthis paper aims to answer pertains to the emergence of the Executives of the Construction of Iran Party (Kargozaran-e Sazandegi-e Iran) and the role of the Hashemi Rafsanjani administration’s modernization efforts. In order to do so, among three main theories, modernization theory has been selected as the theoretical framework. The paper also uses secondary data analysis as its methodology. In new theories of modernization, instead of focusing on ‘ideal types’, the focus is shifted toward historical features specific to each society. The findings of this research demonstrate that there is a direct link between the HashemiRafsaniani administration’s modernizations and the emergence of the Executives of the Construction of Iran Party (Kargozaran Party). This administration’s modernization efforts caused a significant shift in Iran’s development indexes, which resulted in the revival of Iran’s new middle class and provided a basis for the foundation of Kargozaran Party and its victories in subsequent elections. The party became the major proponent of political and economic reform, social liberties, and cultural tolerance in Iran’s political arena.}, keywords = {: Middle Class,Modernization,Institutionalization,party,political participation,Agents of Construction of Iran,Kargozaran}, title_fa = {نوسازی و احزاب سیاسی: مطالعه موردی دولت ‌هاشمی رفسنجانی}, abstract_fa = {هدف این مقاله بررسی ظهور پدیده سیاسی و اجتماعی به نام احزاب سیاسی، در دوره‌ای خاص در تاریخ ایران معاصر است تا درکی عمیق‌تر و دقیق‌تر از احزاب سیاسی در ایران ارائه سازد. سوالی که این مقاله به آن پاسخ می‌دهد مربوط به ظهور رهبران حزب کارگزاران سازندگی ایران و نقش مدرنیزه کردن دولت‌هاشمی رفسنجانی است. به منظور انجام این کار، در میان سه نظریه اصلی، نظریه نوسازی به عنوان چارچوب نظری انتخاب شده است.‌ این مقاله همچنین از تجزیه و تحلیل اطلاعات ثانویه به عنوان روش تحقیق استفاده می‌کند. در نظریه‌های جدید مدرن سازی، به جای تمرکز بر "انواع ایده آل"، تمرکز به سمت ویژگی‌های تاریخی خاص هر جامعه تغییر می‌کند. یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد که مداخله و مدرنیزه کردن دولت‌ هاشمی رفسنجانی با ظهور رهبران حزب کارگزاران به طور مستقیم ارتباط دارد. تلاش‌های مدرنیزاسیون این دولت تغییر قابل توجهی در شاخص‌های توسعه ایران به وجود آورد که منجر به احیای طبقه متوسط جدید ایران شد و پایه‌ای برای تشکیل حزب کارگزاران و پیروزی‌های آن در انتخابات بعدی بود. این حزب به عنوان حامی اصلی اصلاحات سیاسی و اقتصادی، آزادی‌های اجتماعی و فرهنگی در عرصه سیاسی ایران تبدیل شد.}, keywords_fa = {: طبقه متوسط,مدرنیزاسیون,نهادینه سازی,حزب,مشارکت سیاسی,نمایندگان ساخت ایران,کارگزاران}, url = {http://www.isjq.ir/article_89786.html}, eprint = {http://www.isjq.ir/article_89786_5af6df69ebcc071e7e0a818048ed7742.pdf} } @article { author = {Matwijkiw, Anja and Matwijkiw, Bronik}, title = {International Relations Begin at Home: A Humanitarian Learning Lesson from the Kingdom of Denmark}, journal = {International Studies Journal (ISJ)}, volume = {15}, number = {1}, pages = {116-172}, year = {2018}, publisher = {Mehdi Zakerian International Studies Journal (ISJ) operates in partnership with Iranian Peace Studies Scientific Association (IPSAN)}, issn = {1735-2045}, eissn = {2676-5136}, doi = {10.22034/isj.2018.89788}, abstract = {  Extreme measures to reduce the number and cost of refugees and immigrants belong among the recent examples of the Kingdom of Denmark’s illiberal responses to crises in the wake of third party armed conflict. Politically, the process of tightening the law and having a transparently unwelcoming attitude towards foreigners began in 2001, at least according to some experts on Danish foreign policy, e.g. Thomas Gammeltoft-Hansen. While the causes are controversial, the effects are clear. Denmark is undercutting its own history. However popular the current VLAK-coalition government’s Minister of Immigration, Integration and Housingmay be among the Danes, the ongoing series of restrictive policies cannot but result in Red Flags. Irrespective of any motivationally deeper or underlying reasons for their adoption, the relevant legal and other measures constitute international relations events and changes; and, as such, they affect the order among states. In terms of regional and global politics, the question is whether there is an analogy between post-2013 Qatar and post-2001 Denmark? More precisely, the question is whether Denmark should be listed under past as opposed to present “small and influential states”? By using Mehran Kamrava’s work on Qatar as a platform for a role reversal claim, the authors present a muted subtle power argument for the need to downgrade Denmark, too. Furthermore, a tension between the official Danish image and the climate of cultural values in Denmark creates a complex us versus them disconnect which, in turn, makes it possible to provide or, more to the point, explain some aspects of the evidence for the state’s precarious human rights capacity. Part of the argument derives from pre-2001 literary whistleblowing concerning Danishness – a strategy that accords with the popular Danish Minister’s own use of satire as a truth-recognition methodology. }, keywords = {Denmark,international relations,refugees and immigrants in general,restrictive policies,satirical measures,subtle power}, title_fa = {روابط بین الملل در خانه آغاز می‌شود: درسی انسان دوستانه از پادشاهی دانمارک}, abstract_fa = {اقدامات شدید برای کاهش تعداد وهزینه‌های پناهندگان و مهاجران را می‌توان در میان نمونه‌های اخیر واکنش‌های نامناسب پادشاهی دانمارک به بحران‌های پس از درگیری‌های مسلحانه مشاهده کرد. از لحاظ سیاسی، به گفته‌ی برخی از متخصصان سیاست خارجی دانمارک، به عنوان مثال توماس هنسن، روند سختگیری قانون و شفافیت در مورد عدم اجازه ورود به مهاجران و پناهندگان در سال 2001 آغاز شد. در حالی که علل آن بحث برانگیز است، آثار آن روشن است. دانمارک تاریخ خود را لکه دار کرده است. با وجود محبوبیت وزیر مهاجرت، ادغام و مسکن دولت فعلی در بین دانمارکی‌ها، مجموعه سیاست‌های محدود کننده هشداری از شرایط فعلی است. صرف‌نظر از دلایل و انگیزه‌های پذیرش این قانون، اقدامات قانونی مربوطه، رویدادها و تغییرات روابط بین‌الملل را شکل می‌دهند؛ و به این ترتیب، بر نظم میان دولت‌ها تأثیر می‌گذارند. از نظر سیاست‌های منطقه‌ای و جهانی، این سوال مطرح می‌شود که آیا بین قطر پس از سال 2013 و دانمارک بعد از سال 2001 شباهتی وجود دارد؟ به طور دقیق‌تر، سوال این است که آیا دانمارک باید تحت عنوان "دولت‌های کوچک و تاثیر گذار" در گذشته در نظر گرفته شود؟ با استفاده از آثار مهران کامروا در قطر به عنوان یک پلتفرم برای ادعای عقبگرد نقش، نویسندگان با ارائه استدلال و بحث درباره قدرت نیاز به پایین آوردن دانمارک را نیز توجیه می‌کنند. علاوه بر این، تنش میان تصویر رسمی دانمارک و شرایط ارزش‌های فرهنگی در دانمارک مبحث را پیچیده می‌سازد، که به نوبه خود امکان ارائه یا توضیح برخی از جنبه‌های شواهد برای ظرفیت حقوق بشر دولت را پدیدار می‌کند. بخشی از این استدلال ناشی از سوءاستفاده ادبیات پیش از سال 2001 در مورد دانمارکی بودن است - استراتژی‌ای که با استفاده از طنز وزیر محبوب دانمارک به عنوان یک روش شناسایی حقیقت است.  }, keywords_fa = {دانمارک,روابط بین‌الملل,پناهندگان و مهاجران به طور کلی,سیاست‌های محدود کننده,اقدامات طنز,قدرت ظریف.  }, url = {http://www.isjq.ir/article_89788.html}, eprint = {http://www.isjq.ir/article_89788_e6d89190225c53454f089dbb7047e43e.pdf} } @article { author = {Baldwin, Erik}, title = {The Burqa Ban”: Legal Precursors for Denmark, American Experiences and Experiments, and Philosophical and Critical Examinations}, journal = {International Studies Journal (ISJ)}, volume = {15}, number = {1}, pages = {174-225}, year = {2018}, publisher = {Mehdi Zakerian International Studies Journal (ISJ) operates in partnership with Iranian Peace Studies Scientific Association (IPSAN)}, issn = {1735-2045}, eissn = {2676-5136}, doi = {10.22034/isj.2018.89789}, abstract = {As the title of the article suggests, “The Burqa Ban”: Legal Precursors for Denmark, American Experiences and Experiments, and Philosophical and Critical Examinations, the authors embark on a factually investigative as well as a reflective response. More precisely, they use The 2018 Danish “Burqa Ban”: Joining a European Trend and Sending a National Message (published as a concurrent but separate article in this issue of International Studies Journal) as a platform for further analysis and discussion of different perspectives. These include case-law at the international level while focusing attention on recent rulings and judicial reasoning by the ECtHR and the ECJ; critical thought-experiments in religion, morality, human rights, and the democratic public space; a contextualized account of burqa-wearing interventions by federal and state governments and, moreover, various courts in the United States; and philosophical commentary and, in some instances, criticism of the Danish and/or European (French, etc.) approach. The different contributions have different aims. The section on case-law at the international level reports on those central judgments that, in effect, helped to pave the path for the Kingdom of Denmark’s burqa ban. Concerning the concurring judges at the ECtHR, the opinions served to uphold a preexisting ban and to grant a wide margin of appreciation to the national authorities, thereby limiting the Court’s own review. As regardsto the ECJ, the legality of company rules that contain a policy of neutrality for the workplace was examined, with a similar outcome. The authors who discuss religion, morality, human rights and the democratic public space are endeavoring to, respectively, appeal to ethics as a testing stone for law and to both challenge and address several forms of “expressivist worry” in connection with face veils. In doing so, the authors ask a number of thought-provoking questions that hopefully will inspire public policymakers to careful analysis. While the section that is devoted to American perspectives highlights a comprehensive survey of political and legal responses to, in particular, full-face veils like the burqa, the relevant author also incorporates public perceptions and, in the course of examining these, draws a parallel to “the fate” of the hoodie. The constitutionality of burqa-wearing in America, so it also appears, is partially an open question, but differentiating between religious, political, or personal reasons is a de jure premise. Given that the Danish legislators who drafted law L 219 to ban burqa-wearing in public places rely on a reference to political Islam, they relegate religious and personal reasons to the private domain, thereby also adopting secularism as a premise. This is explored in the last author response of the article, more precisely, in an account of the underlying materialism that, in turn, is applied to Muslim women. If policymakers and legislators engaged in Thinking Things Through exercises, they could, as a minimum, avoid law-making strategies that are not in the spirit of the theory they themselves invoke, albeit tacitly. While the aim of, as it were, arresting culturally self-contradicting legislators is unique for the section in question, all the authors who contribute to the joint research project have one end-goal in common, namely to inform about important perspectives while at the same time opening up for parameters for (more) fruitful, constructive and (if need be) critical debate in the future. With this in mind, four recommendations are presented by the research director for the project. Legally, politically, socially and culturally, conflict-resolution should not translate the relationship between rulers and the ruled into a separation ideology, an instance of controllers versus the controlled. All things being equal, that is the objective limit for a democratic society.}, keywords = {Islamic full-face veils,democratic public space,Europe,U.S,Case-Law,Policymaking,separation ideology}, title_fa = {"ممنوعیت برقع" پیشگامان حقوقی برای دانمارک، تجارب آمریکایی، و تجربیات فلسفی و انتقادی}, abstract_fa = {همانطور که عنوان مقاله نشان می‌دهد، "ممنوعیت برقع ": پیشگامان حقوقی برای دانمارک، تجارب آمریکایی، و تجربیات فلسفی و انتقادی، نویسندگان در حال بررسی تحقیقاتی و راهکارهای بازتابی هستند. به صورت دقیق‌تر، آنها از مقاله " ممنوعیت برقع " در سال 2018 دانمارک: پیوستن به روند‌ی اروپایی و ارسال پیام ملی (منتشر شده به عنوان یک مقاله همزمان، اما جداگانه در این شماره فصلنامه) به عنوان یک پلت فرم برای تجزیه و تحلیل بیشتر و بحث از دیدگاه های مختلف استفاده می کنند. این موارد شامل قانون پیشین در سطح بین‌الملل، با توجه به اصول اخلاقی و استدلال قضایی توسط دادگاه حقوق بشر؛ تفکر انتقادی در دین، اخلاق، حقوق بشر و فضای عمومی دموکراتیک؛ بررسی مداخلات برقع توسط دولت‌های فدرال و همچنین دادگاه‌های مختلف در ایالات متحده؛ و تفسیر فلسفی و در برخی موارد انتقاد از رویکرد دانمارکی و‌/ یا اروپایی (فرانسوی و غیره) است. مشارکت‌های مختلف اهداف متفاوت دارند. بخش حقوقی در سطح بین‌المللی بر روی قضاوت‌های مرکزی گزارش می‌دهد که در واقع کمک‌کرده است تا مسیر را برای ممنوعیت برقع در پادشاهی دانمارک باز کند. در مورد قضات متعهد در دادگاه حقوق بشر، این نظرات به حمایت از ممنوعیت پیش از موعد و دادن اختیار گسترده به مقامات ملی منجر شد، و بنابراین بررسی دادگاه  را محدود ساخت. نویسندگان با بحث در مورد مذهب، اخلاق، حقوق بشر و فضای عمومی دموکراتیک، تلاش می‌کنند تا به اخلاق به عنوان معیاری برای قانون بپردازند و به شکل های مختلف "نگرانی بیانگر" در ارتباط با حجاب را به چالش بپردازند. در‌حالی که بخش‌هایی به دیدگاه‌های آمریکایی اختصاص دارد، یک نظرسنجی جامع از پاسخ های سیاسی و حقوقی به ویژه حجاب چهره مانند برقع را نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد قانونی بودن برقع در آمریکا تا حدی یک سوال باز است، اما تمایز بین دلایل مذهبی، سیاسی و یا شخصی یک فرضیه قانونی است. با توجه به این که قانونگذاران دانمارکی که قانون 219 را برای ممنوعیت برقع در مکان‌های عمومی به اسلام سیاسی متکی می‌کنند، دلایل مذهبی و شخصی خود را به حوزه خصوصی منتقل می کنند و همچنین سکولاریسم را به عنوان یک فرضیه پذیرفته‌اند. این در آخرین پاسخ نویسنده مقاله، یک ماتریالیسم است که به نوبه خود در مورد زنان مسلمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر سیاستگذاران و قانون‌گذاران در انجام کارهای ذهنی مشارکت داشته باشند، می‌توانند از استراتژی‌های قانونی که در روحیه مخالف نظریه آنهاست، هر چند به طور ضمنی، اجتناب کنند. از لحاظ قانونی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، حل مناقشات باید رابطه بین حاکمان و‌حکومت را به یک ایدئولوژی جدایی‌ناپذیر تبدیل کند. این هدف عینی برای یک جامعه دموکراتیک است که نویسندگان مقاله آن را دنبال می‌کنند.}, keywords_fa = {حجاب کامل اسلامی,فضای عمومی دموکراتیک,اروپا,ایالات متحده,حقوق مدون,سیاست گذاری,ایدئولوژی جدایی}, url = {http://www.isjq.ir/article_89789.html}, eprint = {http://www.isjq.ir/article_89789_1c4ad4c14ca23efe80f0b2533cb44766.pdf} }